In Museum Valkenburg is op de middenverdieping is een vaste expositie van de geschiedenis van Valkenburg met als titel ‘Een reis door de tijd’.  Hier is ook nog steeds het Rampjaar 1672, dat Kasteel Valkenburg opgeblazen, te zien.

Speciaal voor kinderen is hiervoor een kinderspeurtocht uitgezet, waar echter ook ouderen heel goed aan mee kunnen doen! Aan de hand van de foto-speurtocht word je meegenomen naar 1672 en krijg je te zien hoe het kasteel verwoest is. De allerkleinsten kunnen op zoek naar de 10 musketiers die her en der bij de expositie verstopt zijn.

Deze kinderspeurtochten zijn gratis bij het museum (middenverdieping) te verkrijgen.

Kinderen tot 12 jaar hebben onder begeleiding gratis entree in Museum Valkenburg.

Entree € 8,- p.p. incl gratis kopje koffie, Museumkaart gratis, Vrienden- en begunstigerspas gratis voor twee personen. Openingstijden: Dinsdag t/m Zondag van 13:00 t/m 17:00 uur.