Museum Valkenburg presenteerde van 11 oktober 2020 t/m 31 januari 2021 een tentoonstelling over het werk van Pierre van Soest. Helaas door de sluiting vanwege COVID-19 is de tentoonstelling maar beperkt toegankelijk geweest. Daarom tonen we u via onze website deze museumfilm alsnog.

Rick Vercauteren over Pierre van Soest

Rick Vercauteren, kunsthistoricus en publicist, geeft een uitgebreide toelichting op het werk van de in Venlo geboren kunstenaar. Te zien zijn abstracte werken uit de jaren zestig, werken uit themareeksen zoals “Weekendfilm” (geïnspireerd door Italiaanse westernfilms), de “Drie Gratiën” (naar Rubens), de “Dulle Griet” (naar Pieter Bruegel), “Met Jan van Eyck op bezoek bij de familie Arnolfini”, “Tuin der lusten” (naar Jeroen Bosch) en tekeningen en grafiek.

Een film van Vivian Malherbe en André Kerckhoffs.