Kom tijdens de Archeologiedagen naar Museum Valkenburg. Laat je meevoeren in een Reis door de Tijd. Neem een kijkje in het Archeologisch Restauratieatelier of bezoek de Vuursteenmijntjes.

Dit jaar zal dit landelijke evenement plaatsvinden van woensdag 9 t/m zondag 13 oktober 2019. Deze dagen zullen in het museum Valkenburg leden van de Archeologische werkgroep Valkenburg aanwezig zijn. Leden van de Stichting In onse Lande van Valckenborgh geven tekst en uitleg bij de Vuursteenmijntjes, in de Plenkertstraat.

Archeologisch Restauratieatelier geopend op woensdag 9, vrijdag 11 en zaterdag 12 oktober van 13:00 – 16:00u (klik op de datum voor meer informatie).

Schatgraven op woensdag 9, vrijdag 11 en zaterdag 12 oktober van 13:00 – 16:00u (klik op de datum voor meer informatie).

Tentoonstelling ‘Reis door de Tijd” + Speurtocht “Reis door de Tijd” (zie openingstijden museum). Een doorlopende expositie op de vernieuwde Middenverdieping van het museum, over archeologie in Valkenburg, met aandacht voor de Prehistorie, de Romeinen, de Middeleeuwen en Nieuwe Tijd & Nieuwste Tijd. Er is een speurtocht voor jong en oud over de geschiedenis van Valkenburg.

Bezichtiging Vuursteenmijntjes ‘Tast de Steentijd af’ op zaterdag 12 en zondag 13 oktober 2019 van 11:00 tot 17:00u (klik op de datum voor meer informatie), locatie: Plenkertstraat 53.

Kijk voor een volledig overzicht van onze evenementen op onze evenementen-pagina (menu agenda > evenementen).