Voor de Bokkenrijders tentoonstelling heeft Museum Valkenburg zeer bijzondere pistolen in bruikleen gekregen. Deze vuursteenpistolen gemaakt door Hennet in Maastricht hebben een intrigerende koperen leeuwenknop. De koning van de dieren staat symbool voor onoverwinnelijkheid en moed van de eigenaar.

Heb jij meer informatie over dit soort pistolen of de maker Hennet (zijn makersstempel naast de haan, op de slotplaat)?

Deel je kennis en kom uiteraard kijken! Deze prachtige stukken en nog veel meer zijn momenteel te bewonderen in de tentoonstelling over de Bokkenrijders in Museum Valkenburg.

Mis deze kans niet om een stap terug in de tijd te zetten en meer te leren over de mysterieuze geschiedenis van de Bokkenrijders. De tentoonstelling is nog te zien tot en met 26 november.