Festival Lux zal op zaterdagavond 6 januari 2024 Valkenburg bezoeken. Beleef dit magische lichtfestival tijdens een wandeling met één van de gidsen. Er zal op de gevel van Museum Valkenburg een projectie te zien zijn van 18:00 tot 22:00 uur.

Laat je meenemen in de intriges, huwelijken, ruzies, enz. van onze Romeinse voorgangers. Daarnaast kun je genieten van meerdere activiteiten van ondernemers en verenigingen uit Valkenburg, zoals: balletschool Chantalle Meeuwis, Interalter, Museum Romeinse Katakomben, Restaurant De Beren, Romeinse re-enactors, enz.

Het lichtfestival wordt georganiseerd vanuit de Via Belgica. Via Belgica is de naam die in de twintigste eeuw is gegeven aan een 400 kilometer lange oude Romeinse heirbaan. Die liep van Noord-Frankrijk tot in Keulen. Over die weg liepen soldaten, handelaars en de lokale bevolking – misschien wel één van je voorouders. Wat is er nog over van dat Romeins verleden? Via Belgica laat je kennismaken met een Zuid-Limburg dat velen nog niet kennen. Volg de weg en ontdek het uitgebreide Romeinse erfgoed.

Er zijn een aantal personages ontwikkeld voor de gemeentes in het Via Belgica verbond voor Meerssen, Heerlen, Maastricht, Simpelveld, Voerendaal en Valkenburg.

Een leuke activiteit tijdens de kerstvakantie!

De wandeling start 6 januari om 18 uur in Valkenburg en is 3 km lang. Elk kwartier start een groep. Boek snel uw gratis tickets want het aantal plaatsen is beperkt. Reserveren via link: https://docs.google.com/forms/d/1mqDVRzjhwLAV-WWze4l3CgOtTnjiA16bbrYYzTgJes0/viewform?edit_requested=true