In de lopende tentoonstelling van Bommel van Dam zien we de meest uiteenlopende werken. Hieronder lichten we er een schilderij van Armando voor u uit:

Armando – Paysage Criminel

De titel van het schilderij is Paysage Criminel.
Dit schilderij is dik en grof geschilderd met witte lijnen. Zien we hier een karkas met bloed in een duister landschap? We weten het niet. We moeten het aan onze eigen fantasie overlaten.
Armando, nationaal en internationaal beroemd, verkocht in zijn beginperiode 10 tekeningen aan Maarten van Bommel voor 10 gulden (nu ongeveer € 5). Hij was daar dolgelukkig mee, want daar kon hij nieuw materiaal voor kopen. Het museum in Amersfoort, naar hem vernoemd, brandde in de 90-er jaren af en daarmee alle aanwezige kunstwerken. Een nieuw Armando museum werd in 2014 geopend in Oud-Amelisweerd een landgoed bij Bunnik.

Armando was dichter, schrijver, violist, filmmaker, filmacteur en kunstenaar. Hij overleed in 2018.

Dit werk en vele andere uit de Van Bommel van Dam collectie zijn nog te zien tot 20 januari 2019, kijk HIER voor meer informatie.