Tot en met 31 maart is de expositie ‘In Dialoog’ van kunstenares Ans Repkes te zien in Museum Valkenburg. Van deze bijzondere en veelzijdige tentoonstelling licht Ans Repkes graag haar kunstwerk ‘Forbidden breeding ground’ uit.

“Het uitgangspunt van dit werk  is de situatie van opgesloten zijn: mensen, jong en oud. Ze zijn er in verband met hun seksuele diversiteit, ras, politieke of godsdienstige overtuigingen die niet overeenkomen met de maatschappij/regime  waarbinnen  zij leven.  Ze bundelen hun krachten om een weg te vinden, om hun opvattingen, overtuigingen, hun zijn  in vrijheid naar buiten te brengen. Zo ontstond het werk ‘ Forbidden breeding Ground, de opening van de kooitjes ís naar binnen gericht, wachtend op een werkend moment waarop het ‘huis’ in elkaar stort en zij hun vrijheid kunnen beleven.”