In de bovenzaal van Museum Valkenburg is een expositie met keramisch werk van Rob Stultiens (1922 – 2002), een leerling van Charles Vos aan de Middelbare Kunstnijverheidsschool in Maastricht. Rob vervolgde zijn studie bij Piet Esser aan de Rijksacademie van Beeldende Kunsten in Amsterdam (1946-1948) en bij Oscar Jespers aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht.

Zijn veelzijdig oeuvre omvat onder andere sculpturen, monumentaal werk, maar ook kleine keramische beelden. Hij noemde zijn werk ‘Rob Art’. En, zoals de Limburgse dichter Leo Herberghs in zijn dichtbundel ‘Met aarden vingers’ zijn romantische verlangens in poëzie vertaalde, zo ‘schreef’ Rob Stultiens zijn eigen keramisch boek; een ‘lyrische dichtbundel van aarde’. In de glazen vitrines van de bovenzaal wordt een interessante selectie uit zijn poëtisch, klein keramisch werk getoond.

De expositie van Rob Stultiens is nog te zien t/m 20 september, kijk voor info op: https://www.museumvalkenburg.nl/agenda/janneke-laheij-en-rob-stultiens/