—– PERSBERICHT —–

Avondopenstelling Museum Valkenburg

Festival Lux zal op zaterdagavond 6 januari 2024 Valkenburg bezoeken. Het museum wordt die avond op speciale wijze worden verlicht, omdat aldaar de lichtwandeling LUX zal eindigen. Er zal op de gevel van Museum Valkenburg een projectie te zien zijn van 18:00 tot 22:00 uur. Helaas is de gratis avondwandeling al volgeboekt. Echter, Museum Valkenburg is die avond wel speciaal voor publiek geopend.

Het lichtfestival wordt georganiseerd vanuit de Via Belgica. Via Belgica is de naam die in de twintigste eeuw is gegeven aan een 400 kilometer lange oude Romeinse heirbaan. Die liep van Noord-Frankrijk tot in Keulen. Over die weg liepen soldaten, handelaars en de lokale bevolking – misschien wel één van je voorouders. Wat is er in Valkenburg nog over van dat Romeins verleden?

Op de middenverdieping van het museum kunnen bezoekers een reis door de tijd maken. Door de centrale ligging van Valkenburg zijn hier veel historische voorwerpen gevonden. De aanwezige vrijwilligers geven graag een nadere toelichting op de prehistorische mens, de vuursteenmijnen, maar ook over de Romeinse Via Belgica en de kasteelruïne.

—– NOOT VOOR DE REDACTIE —–

Voor nadere inlichtingen over deze avondopenstelling kunt u contact opnemen met Jolanda Rikers, bestuurslid marketing tel 06 1111 4849.

Museum Valkenburg
Grotestraat Centrum 31
6301CW Valkenburg aan de Geul

info@museumvalkenburg.nl

Beeldmateriaal kunt u downloaden via onderstaand ‘Media Pack’.