—– PERSBERICHT —–

‘C’est le ton qui fait la musique’

‘C’est le ton qui fait la musique’ is de titel van de groepsexpositie die plaatsvindt van 4 juni tot en met 3 juli 2022 in museum Valkenburg.

De leden van Kunstkring Henri Jonas hebben zich door deze titel in alle vrijheid en op meerdere manieren laten inspireren. Ordening, zowel van vorm als kleur als techniek wordt samengevoegd tot een voltooide symfonie.

Een schilder toont wat je met verf kan doen. Kleurtonen, hoge lichten, zware schaduwen, dik of transparant, mat of glanzend. Er is zoveel variatie in klankkleuren. Beelden en objecten, realistisch of abstract; vorm en kleur is van groot belang.

De inspiratiebronnen zijn onuitputtelijk zoals: een muziekstuk, de kleuren en vormen in de natuur, verhalen en beelden. Dat alles leidt tot een vrij kunstwerk vol fantasie.

Deelnemers aan de groepsexpositie:

Roswitha Amkreutz
Marij v. Aken
Anna Arshakian
Nicole Candel-Jansen
Marlies Gerrichhauzen
Hélène Hoenjet
Lily Kickken
Sjef Kieboom
Maria Lechanteur
Ton Luijten
Elly v.d. Sanden
Wiel Sijstermans
Irene Simonis
Jean Spronck
Aty Stoffels
Henny Vermeiren
Peter Werres
Jozé Zurstraßen

De expositie wordt geopend op zaterdag 4 juni om 15.00 uur door Dhr. Sjef Kieboom, lid van de Kunstkring Henri Jonas. Te zien tot en met 3 juli 2022.

—– NOOT VOOR DE REDACTIE —–

Voor meer informatie over deze tentoonstelling kunt u contact opnemen met Museum Valkenburg of rechtstreeks met Nick Lechanteur, secretaris Kunstkring Henri Jonas 043-7519450 kunstkringhenrijonas@gmail.com

Museum Valkenburg
Grotestraat Centrum 31
6301CW Valkenburg aan de Geul

info@museumvalkenburg.nl

Beeldmateriaal kunt u downloaden via onderstaand ‘Media Pack’.