—– PERSBERICHT —–

Interessante lezing ‘Het paradijs op aarde’ in Museum Valkenburg

Op zondag 25 september houdt historicus en schrijver Jos Schols van 11.00 uur tot 13.00 uur in Museum Valkenburg de lezing getiteld ‘Het paradijs op aarde’. Jos bespreekt het gedisciplineerde leven en de werken van de Duitse jezuïeten, die woonden in hun wereldberoemde Ignatiuscollege in Valkenburg aan de Geul/Broekhem-Noord.

Er wordt ingegaan op de prachtige neogotische kapel, die in 1942 onder dwang werd afgebroken.

Bovendien volgt er nieuws over de toekomst van het in verval geraakte gebouw.

Jos Schols is dé expert van de gehele geschiedenis van het Ignatiuscollege/Huize Boslust, 1894-2019. Hij schreef hierover zijn gewaardeerde standaardwerk ‘Het paradijs op aarde’ (2020).

Het boekwerk is meteen na de lezing te koop in de Museumshop en bij Schols aan huis (info: www.jossschols.nl). Boekprijs € 29,95.

Deelname € 8,00 (entree gehele museum en bijwonen van de lezing samen). Museumkaart, begunstigerspas, vriendenpas en ICOMkaart geldig). Gratis toegang voor kinderen tot twaalf jaar onder begeleiding.

Wilt u de lezing op 25 september bijwonen, geef dit dan op tijd via info@museumvalkenburg.nl of telefonisch (043) 601 63 94 door aan Museum Valkenburg.

Geopend op dinsdagen t/m zondagen, steeds van 13.00 uur tot 16.30 uur.

—– NOOT VOOR DE REDACTIE —–

Voor meer informatie over deze tentoonstelling kunt u contact opnemen met:

Museum Valkenburg
Grotestraat Centrum 31
6301CW Valkenburg aan de Geul

info@museumvalkenburg.nl

Beeldmateriaal kunt u downloaden via onderstaand ‘Media Pack’.