—– PERSBERICHT —–

Museum Valkenburg breidt digitaal erfgoed uit

Museum Valkenburg herbergt een schat aan regionaal cultureel, historisch en kunst erfgoed. Naast dit fysieke erfgoed bouwt het museum ook aan een gevarieerd online digitaal erfgoed zodat iedereen in de wereld kennis kan nemen van al het moois uit Zuid-Limburg.

Nieuwe website Gèr Huntjens bij Museum Valkenburg

De website www.museumvalkenburg.nl bevat niet alleen informatie over het museum of een overzicht van lopende tentoonstellingen maar ook een historische terugblik naar tentoonstellingen uit het verleden. Daarnaast herbergt het Museum Valkenburg verschillende andere websites en met gepaste trots presenteren wij de compleet vernieuwde website https://www.gerhuntjens.nl

Gèr Huntjens (1927-2009) was niet alleen graficus en vormgever, maar ook schilder, cartoonist en glazenier. In 2017 organiseerde Museum Valkenburg een grote overzichtstentoonstelling, onderstaande kunstwerken zijn onderdeel van onze eigen collectie. De digitale nalatenschap van Gèr Huntjens is nu ook overgedragen aan Museum Valkenburg voor herbouw en conservering. Hiermee dragen we als museum bij aan het behoud van zijn erfgoed en krijgt het een online museaal karakter.

Wateroverlast

Museum Valkenburg is het middelpunt van Zuid-Limburgse kunst en historie. Je vindt er naast wisselende en soms spraakmakende tentoonstellingen van regionale kunstenaars ook alles over het ontstaan van het heuvelland van oertijd tot vandaag.

Helaas is Museum Valkenburg op 14 juli jl. zwaar getroffen door de watersnoodramp in Valkenburg en omgeving. De volledige benedenverdieping was verwoest en voor lange tijd niet bruikbaar. Onlangs is begonnen met restauratie en herstel. De verwachting is dat we in het eerste kwartaal van 2022 weer onze deuren kunnen openen voor publiek.

—– NOOT VOOR DE REDACTIE —–

Voor meer informatie over deze tentoonstelling kunt u contact opnemen met:

Museum Valkenburg
Grotestraat Centrum 31
6301CW Valkenburg aan de Geul

info@museumvalkenburg.nl

Beeldmateriaal kunt u downloaden via onderstaand ‘Media Pack’.