ESTHER VAN DEN BRINK

ONDERSTEBOVEN

12 December 2020 (verlengd t/m 8 augustus 2021)

In de Bovenzaal van Museum Valkenburg is van 12 december 2020 (verlengd tot en met 8 augustus 2021) de expositie ‘Ondersteboven’ van Esther van den Brink te zien. Als illustrator is Esther al jaren werkzaam in haar studio in Maastricht. Met haar bedrijf ‘Brinkpics’ maakt ze illustraties van hoge kwaliteit voor bijvoorbeeld presentaties of websites. Ook maakt ze op aanvraag cartoons en strips op maat.

“Ondersteboven” was Esther van den Brink toen ze hoorde dat ze een van de Nederlandse winnaars was van de Internationale Illustratorenwedstijd ‘Picture This!’ die is bedoeld om minder bekende kinderboekenillustratoren een podium te bieden. Nadat ze in 1991 afstudeerde aan de Kunstacademie Maastricht werkte ze jarenlang als beeldend kunstenaar. De komst van haar drie zonen zorgde ervoor dat zij haar jeugddroom weer oppakte; het illustreren van kinderboeken!

In Museum Valkenburg is het proces te zien dat zij doorliep, middels vele prenten en werk dat zij in opdracht maakte. Deze tentoonstelling staat in het teken van het kind en er zullen diverse activiteiten voor kinderen plaatsvinden, die bekend worden gemaakt op onze website en via de Social Media kanalen.

De vernissage is op zaterdag 12 december om 15.00 uur en is, in verband met de Corona-richtlijnen, alleen toegankelijk voor genodigden.

—————————————————————————————————————————

Voor nadere inlichtingen en/of interviews kan men contact opnemen met Museum Valkenburg,

of rechtstreeks met contactpersoon Mw. Resi Vervoort-Stevens, tel. 06 22446855

Voor meer informatie over deze tentoonstelling kunt u contact opnemen met: