—– PERSBERICHT —–

In de bovenzaal van Museum Valkenburg kunt u van 9 oktober 2022 t/m 8 januari 2023 de thema-expositie ‘Vrijdom’ van het kunstenaars-duo Maria Verstappen (Valkenburg) en Monique Lipsch (Geulle) bezoeken.

Het uitgangspunt voor deze thema expositie is een uitspraak van Godfried Bomans; ‘Het leven begint pas op het moment dat je je niets meer aantrekt van wat anderen van je denken’. In deze duo expositie zijn de elkaar versterkende werken van Maria en Monique te zien t/m 8 januari 2023.

Maria Verstappen maakt abstracte schilderijen. Haar kleuren en vormen verschijnen in steeds wisselende formaties. Licht en lucht in een zee van diverse kleuren of een luchtruim met onbekende verten. De variaties zijn oneindig en blijven interessant, want er valt altijd iets nieuws te ontdekken.

Monique Lipsch houdt van strakke, eenvoudige en gepolijste vlakken. Tegelijk speelt ze graag met volumineuze rondingen en doorkijkjes. Het contrast tussen harde materialen, strakke lijnen en ronde vormen roept spanning op, een dynamiek die bijna voelbaar is.

Kunst maken is voor beide kunstenaars een uiting van innerlijke reflectie. Hoe meer dit van binnenuit komt, hoe onafhankelijker een kunstenaar is geworden van invloeden van buitenaf. Die eigen weg gaan, vrij van meningen of suggesties van anderen, brengt beiden de gewenste ‘vrijdom’.

De expositie wordt op zondag 9 oktober 2022 geopend om 15.00 uur met een inleiding door: Jos Solberg, bestuurslid Limburgse Kunstkring.

—– NOOT VOOR DE REDACTIE —–

Voor meer informatie over deze tentoonstelling kunt u contact opnemen met:

Museum Valkenburg
Grotestraat Centrum 31
6301CW Valkenburg aan de Geul

info@museumvalkenburg.nl

Beeldmateriaal kunt u downloaden via onderstaand ‘Media Pack’.