Laden Evenementen

Museum Land van Valkenburg presenteert van zondag 4 oktober tot zondag 15 november 2015 een overzichtstentoonstelling van tekenaar/schilder Truus van der Haar (1950).

In 1975 voltooide ze haar opleiding aan de Gerrit Rietveld Academie, afdeling grafiek, illustratie en boekverzorging. Zij tekent en schildert vooral dieren en planten, vaak bij sprookjes. Kenmerkend voor haar figuratieve werk zijn de zachte kleuren, een sterke verfijning en een dromerige stemming. In de loop van de tijd is haar werk minder vastomlijnd geworden en veel lichter van kleur. Truus van der Haar heeft geëxposeerd in Amsterdam, Groningen, Nijmegen en andere plaatsen. Ze maakt vrij werk en werk in opdracht. Sinds 2007 woont en werkt zij in Mechelen, Zuid Limburg.

De opening van de tentoonstelling vindt plaats op zondag 4 oktober om 14.00 u. (dus niet, zoals gebruikelijk, om 15.00 u.).
Van 7 tot 18 oktober is de kinderboekenweek. Deze valt daarmee binnen de periode van de tentoonstelling (4 okt. – 15 nov.).
Met dank aan de provincie Limburg, het Huis voor de Kunsten Limburg en de Gemeente Valkenburg aan de Geul.

Deel dit bericht, kies je platform!

Entree voor het gehele museum:

• € 8,00 p.p. (incl. gratis kopje koffie)
  • Studenten: € 4,00 p.p.
  • Museumkaart, begunstigerskaart, ICOMkaart en vriendenpas geldig