In opdracht van Museum Valkenburg heeft TV Valkenburg een museumfilm gemaakt over de tentoonstelling, de werken en het leven van Lei Molin.

Museum Valkenburg presenteert een unieke overzichtsexpositie met bekende en onbekende werken van de Amsterdamse Limburger Lei Molin. Molin is een van de bekendste kunstenaars afkomstig uit de gemeente Valkenburg, geboren in Berg en Terblijt in 1927. Hij werkte als kunstenaar in verschillende stijlen en technieken, aanvankelijk figuratief maar gaandeweg abstract. In 1990 overleed Lei Molin na een indrukwekkende carrière op 63-jarige leeftijd.

Zijn weduwe Nine Molin- van Caldenborgh vertelt in de film over het werk en het leven van Lei.

De tentoonstelling is nog te zien tot en met 22 april 2019, klik voor meer informatie HIER.