(Foto: Theo Solberg)

In aanwezigheid van Nine Molin- van Caldenborgh en 130 bezoekers werd op zondag 27 januari de tentoonstelling van Lei Molin geopend.

Het is zeker niet de eerste keer dat Museum Land van Valkenburg een tentoonstelling wijdt aan het werk van Lei Molin, maar wat de tentoonstelling nú interessant maakt is dat hier werk wordt getoond voornamelijk uit de laatste periode  van zijn leven. Na vele jaren in zwart/wit gewerkt te hebben, keerde de kleur terug.  Lei wist dat hij ongeneeslijk ziek was en, zoals Nine vertelde, wilde hij in deze laatste periode niets anders meer dan schilderen.

Nadien lag dit werk on-ingelijst,  en nog nooit getoond, te wachten op een nieuwe tentoonstelling. Die is er nu. En in die zin is het een primeur voor het museum dat er  voornamelijk werk uit deze periode wordt gepresenteerd.

In de Jacques Vonkzaal is een kleinere tentoonstelling gewijd aan de beweging “Artishock”, begin zestiger jaren opgericht door Lei Molin en Rob Stultiens, waarmee een groep kunstenaars zich verzette tegen het toenmalige kunstklimaat.  Van bijna alle deelnemende kunstenaars is werk uit die periode verzameld en tentoongesteld.

De tentoonstelling is nog te zien tot en met 22 april 2019, klik voor meer informatie HIER.

(Foto: Theo Solberg)